Rob Segers

zondag 8 december 2013

Candida Snow


Grenzeloos-nederlanderschap-accepteer-hierarchie


Cultuurverschillen


Gepost door Rob Segers op 23:06
Labels: Candida Snow
Nieuwere post Oudere post Homepage
Mobiele versie tonen

Categories

‘In Control’ 21th century skills 360 graden feedback aandacht aardrijkskunde ability Acceptance and commitment therapy achtbaan ACT active learning activeren activerende werkvormen Affirmaties afstand houden Ajzen Allen Amanda Gorman American Psychological Association amotivatie Amy Edmondson angst antiautoritair AOSL archetype arousal ateliers attributiemodel authenticiteit authenticity authentiek leren autonomie autoritair BabyBoomers Barak Rosenshines: basisbehoeften Bateson beelddenken beïnvloedingsprincipes bekwaamheid beloning Ben Tiggelaar Berger Beroepenstandaard schoolleiders VO betekenisvol leren betrokkenheid Betts en Neihart bevoegdheden bewust bewustwording Biesta Big Five bijspijkeren BIO biologie van de overtuiging black dog blended learning Bloom bovenstroom brein Brooks Brophy Bruce Lipton Buddha burgerschap Byram Cain Caluwé Caluwé en Vermaak Camp Campbell Candida Snow caregiver Carl Jung Carol Dweck CASSA cause and fffect diagram challenge day change management Charles Darwin choice map Christine Rubie-Davies Churchill Cialdini cirkel van acht cirkel van invloed Clark Classroom English classroom management classroom tests CLIL CLIL; TTO coach coachen coachgesprek coaching coaching stijl cognitieve leerstrategieën cognitieve psychologie collectief leren communicatie communication Comparative history competentie competentieprofiel competenties complimenten concentratie cone of experience cone of learning conflicten constructivisme contacten contractwerk controle coöperatief leren coping coping skills copingstrategieën coronavirus Covey covid-19 creator crisis critique Crott crystallizing Csikszentmihalyli cultural awareness cultural differences cultural dimensions cultural diversity Culturally relevant teaching culturally responsive curriculum Culturally Responsive Teaching culture cultuur curriculaire spinnenweb Dale Damiaan Denys Darwin David Allen Dawson en Guare Deci & Ryan declaratieve kennis defusie Delfos Deming democratie democratisch denkfout denkprocessen depressie Diamond diamond ranking didactiek didactische werkvormen dienend leiderschap Diener differentiatie differentiëren digitaal toetsen digital age digital library Dijksterhuis Dijkstra Dilts directe instructiemodel DISC diversiteit diversity docent doeloriëntatie doeltaal Driscoll drogredenen DSRP Cabrera Dunlosky Duran Dweck Dylan Wiliam economisch ontwikkeling Edgar Schein Edmondson education eerlijkheid effecten van klimaatverandering effectief leren effectieve didactiek effectieve scholen effective educational practices efficiënt leren eigenaarschap eindexamen eisen Elliot emoties emotionele intelligentie empathisch empathisch luisteren empowerment engagement Engels enquête Epstein EQ erfelijk Eric Jensen Erikson erkenning ervaringen ErvaringsGericht Onderwijs ervaringsgerichte dialoog escalatie escalatieladder Eveline Crone everyman evidence-based practice evidence-based werken examens examenvrees excelleren executieve functies Expectancy Theory of Motivation experimenteren explorer externe motivatie extrinsieke motivatie faalangst fases feedback feedback geven feedforward feedup fishbone diagram Fishikawa fixed fixed mindset Flamholtz flashcards flexibel flexibel leren Flip teaching flow formatief formatief toetsen Formatieve assessment formulating knowledge forum Fromm Gagné Gardner Gartner gedicht gedrag gedragstherapie geestelijke gezondheid geheugen geïdentificeerde motivatie gelijke kansen geluk generatie generatie X generatie Y generatie Z generatief luisteren genetisch Geneva Gay geografie geografische vragen geschillen Getting Things Done gezegden gezonde relaties gezonde school Glasl Glynda Lee Hoffman goed bestuur golden circle Goleman Gordon Graves Greenleaf groei groepskenmerken growth mindset Guns Germs and Steel Hall handelingsgericht werken handelingsplan happiness Hargreaves en Shirley Harold Bekkering Hartley Hattie HBO Heller Henderson Henley hero herringbone diagram hersenen hersengolven Hertz heteronomie Higgins Higgins & Hartley high-context cultures hippocampus Honey and Mumford Hoogbegaafde kinderen hoogbegaafde leerlingen hoogbegaafdheid huiswerk huiswerkcoach hulp vragen Human Dynamics hype-cycle Icek Ajzen ICT ICT-basisvaardigheden ideale omstandigheden ijsberg impact van klimaatverandering improvement individualisatie individueel coachgesprek inhoud Inhoud en Proces initiatief INK INK-managementmodel innocent innovatie innovaties inspanning inspectie van het onderwijs instructie intelligentie Intercultural communicative competence intercultural competence intercultural context interculturally competent interculturele communicatie Interculturele competentie intrinsieke motivatie introvert invloed inzicht in leren IQ Ishikawa Ishikawa diagram Jared Diamond Jean Linden Jensen jester John L. Zant jongens Joost Kampen Joseph Kessels Jung Jurjen van der Helden Kahneman Kampen Kant kapstokken Kasser kennis kerncompetenties kernwaarden keurmerk opleidingsschool keuzemogelijkheid keuzes kijkvaardigheden Kim Kirschner klassenmanagement klimaatverandering Knoster knowledge Koenderink Kolb Korthagen Kotter Kounin kringen Kübler-Ross kwalificatie kwaliteit kwaliteit van docenten kwaliteit van schoolleiders Laevers leadership learning Learning Styles Inventory Leary leercoaoch leercompetenties leercurve leerdoelen leerling(en)bespreking leerlingbespreking leerlingen leerlingenenquête leerlinggerichte leraar leermotivatie leerplan leerplanontwikkeling leerprestaties leerproces leerstijlen leerstrategieën leervaardigheden leervoorkeuren leesvaardigheden leiderschap leiderschapspraktijken leidinggeven Lencioni leraar leren leren op afstand leren van fouten lerende cultuur lerende mens lerende organisatie Lerntipps les les-interventies lesboek lesgeven Lesson Study levers of control Lewin library life lessons Lippitt Lipton lockdown loslaten lover low-context cultures luisteren luistervaardigheden Lustig Lyubomirsky maakwerk maatwerk maatwerkgericht werken magician management Manfred Spitzer Margret Rasfeld Margriet Sitskoorn marketing marshmallow test Martijn Vroemen Martin Seligman Marzano Maslow Massey mastery learning mastery-approach Matrix of Feedback for Learning McClelland meervoudige intelligentie meisjes memory mensgericht leiderschap mentale toestand mentor mentoraat mentorgesprek messages metacognitie metacognitieve leerstrategieën Meyer milieuverrijking Miller Minchin mindfulness mindset minimalist Mintzberg misconcepties missie moetivatie mondelinge interactie Monique Crooij Monks monochronic people motivatie motivation motivationele/affectieve leerstrategieën motiveren multicultural mindset nation at risk negatieve affirmaties negatieve energie negatieve groepen negativiteitsfout negativity bias Nelis neurodivergent neurodiversiteit neurotypisch nieuwsgierig noodzaak observing oefenstrategieën omwenteling onbaatzuchtigheid onbewust onderpresteren ondersteuning onderstroom onderwijs onderwijs op afstand onderwijsinnovaties onderwijsinspectie onderzoek onderzoekend leren onderzoekende houding online ontwikkeling ontwikkelingen opbrengstgericht werken open heart open houding open mind open will Open-boek-toets opleidingsschool oplossingsgericht coachen OPQ OPQ32 optimisme opvoeding opvoedingsstijl organisatie ouderbetrokkenheid ouderbijdrage ouders outlaw outrospective Owen Paik palliatief PDCA peer tutoring Peetsma en Blok Peg Dawson en Richard Guare performance-approach personalisatie persoonlijk leiderschap persoonlijk leren persoonlijke effectiviteit persoonlijkheidsdimensies pessimisme pesten pestprotocol PGCE Piirto PIP Pippi Langkous plagiaat planning plausible plezier PLG polychronic people positieve affirmaties positieve energie positieve feedback positieve gezondheid positieve groepen positive psychology positiviteit possible Potentialentfaltung preferable presencing prestatiedoelen prestatiedoelentheorie prestatiegericht coachen prestaties principes prioriteiten proactief probable Procedure procedurele kennis proces procesgerichte leervormen procrastination productgerichte leervormen productiviteit professionaliteit profielwerkstuk Project-Based Learning projectwerk prototyping provocatief coachen psychologische veerkracht psychologische veiligheid PTA puberbrein pubers puberteit Quirke RACI RACI-model RASCI reactief Reagan Redding reflecteren reflectie reflectievragen reflective practice regelmaat regels relatie Resilience respect resultaat resultaatgericht leiderschap resultaatgerichte leervormen Rick de Graaff ripple effect Robert Lustig rollen Ron Berger roos roos van Leary Roosmalen Rosenshine rouwverwerking ruler Ryan & Deci Sadhguru safe sage Salto-Youth samenwerkend leren samenwerking Sassoon sbl sbl competenties Scharmer Scheerens & Bosker Schein schoolleiders schoolweigering Schule im Aufbruch Schunk Pintrich en Meese self-determination theory Self-Efficacy Seligman Senge sensing Sheldon Simon Simon Sinek Sinek Sitskoorn slachtoffer slachtoffergedrag slachtofferschap Slooter sociale competenties sociale verbondenheid socialisatie socratisch coachen space spiral dynamics spreekwoorden SQ3R Staat van het Onderwijs STARR STARRT Stevens stewardship stress stressoren student learning student problems study methods subjectificatie suïcidaliteit suïcide suiker summatief Support Susan Cain Sweller SWOT synergie systeem 1 en 2 taakbetrokkenheid taakgericht leiderschap taakplanner taal taalbeleid taalvaardigheid tacit knowledge talent talentontwikkeling Tanya Byron task values taxonomie taxonomie van Bloom teaching teaching techniques team teamdoelen Teamontwikkeling teamrollen test theorie U thinking Tiggelaar Tim Minchin Tim Urban timemanagement Timpeley toets toetscirkel toetsen toetsen op afstand toetsvormen Tom Sherrington Tomlinson tot bloei komen traditional learning theories transformatie TTO Tuckman Tversky Tversky en Kahneman Tweetalig onderwijs Tweetalig onderwijs; tto; ui-model uitdagen uitgestelde aandacht uitstelgedrag uitstellen Urban urgentie USA use it or lose it vaardigheden vakdidactiek Van den Berg & Vandenberghe van Yperen Vasalos veerkracht veilige school veiligheid verandering verandermanagement verantwoordelijkheden verantwoordelijkheid verbetering verbondenheid vermijden Vermunt vertrouwen verwaarloosde organisaties verwaarlozing verwachting verwachtingstheorie Victor Vroom visie visie op leren visual-spatial learners VO raad voertaal volcano voldoening volition voorkennis voorschriften voortgang van leerlingen VOS/ABB vragen vragenlijst vrije keuze vroegtijdig schoolverlaten Vroemen Vroom waarde waarden waardering Walberg Walter Mischel wantrouwen Waslander welbevinden wensdenken wereldburgerschap werkgeheugen werkhouding werkstress werkvormen wetenschapsoriëntatie why win-win-situatie withitness WO Yerkes-Dodson YouTube zelfbeeld zelfbeheersing zelfdeterminatietheorie zelfeffectiviteit zelfgestuurd leren zelfmoord zelfregie zelfregulatie zelfstandig werken zelfsturende competenties zelfsturing zelfvertrouwen Zwakbegaafde kinderen

Blogarchief

  • ►  2024 (2)
    • ►  oktober (1)
    • ►  juni (1)
  • ►  2022 (7)
    • ►  november (3)
    • ►  oktober (1)
    • ►  juni (1)
    • ►  maart (1)
    • ►  januari (1)
  • ►  2021 (25)
    • ►  december (1)
    • ►  november (1)
    • ►  september (2)
    • ►  juli (1)
    • ►  juni (2)
    • ►  mei (1)
    • ►  april (4)
    • ►  maart (2)
    • ►  februari (3)
    • ►  januari (8)
  • ►  2020 (46)
    • ►  november (1)
    • ►  oktober (6)
    • ►  september (1)
    • ►  juni (1)
    • ►  mei (7)
    • ►  april (13)
    • ►  maart (2)
    • ►  februari (11)
    • ►  januari (4)
  • ►  2019 (75)
    • ►  december (4)
    • ►  november (7)
    • ►  oktober (7)
    • ►  september (3)
    • ►  augustus (4)
    • ►  juli (2)
    • ►  juni (9)
    • ►  mei (9)
    • ►  april (12)
    • ►  maart (13)
    • ►  februari (5)
  • ►  2018 (28)
    • ►  december (2)
    • ►  november (3)
    • ►  oktober (1)
    • ►  augustus (2)
    • ►  juli (8)
    • ►  juni (6)
    • ►  april (2)
    • ►  maart (2)
    • ►  februari (1)
    • ►  januari (1)
  • ►  2017 (12)
    • ►  december (1)
    • ►  november (2)
    • ►  oktober (5)
    • ►  september (1)
    • ►  juni (1)
    • ►  maart (1)
    • ►  januari (1)
  • ►  2016 (29)
    • ►  december (1)
    • ►  november (3)
    • ►  oktober (1)
    • ►  september (1)
    • ►  april (1)
    • ►  maart (8)
    • ►  februari (11)
    • ►  januari (3)
  • ►  2015 (109)
    • ►  november (1)
    • ►  oktober (5)
    • ►  september (20)
    • ►  augustus (9)
    • ►  juli (1)
    • ►  juni (13)
    • ►  mei (9)
    • ►  april (5)
    • ►  maart (3)
    • ►  februari (31)
    • ►  januari (12)
  • ►  2014 (115)
    • ►  december (27)
    • ►  november (7)
    • ►  oktober (7)
    • ►  september (5)
    • ►  augustus (1)
    • ►  juli (1)
    • ►  juni (6)
    • ►  mei (20)
    • ►  april (2)
    • ►  februari (12)
    • ►  januari (27)
  • ▼  2013 (67)
    • ▼  december (13)
      • Interculturele competenties
      • Diversiteit waarnemen, bewustwording
      • Diversiteit
      • Interculturele competentie
      • Het spiraalmodel voor reflectie van Korthagen
      • Student learning
      • National Standards for Family-School Partnerships
      • Werkvormen
      • Effectief leren
      • Eveline Crone
      • Praten met je puber
      • Tanya Byron
      • Candida Snow
    • ►  november (7)
    • ►  september (1)
    • ►  augustus (2)
    • ►  juni (2)
    • ►  april (1)
    • ►  maart (31)
    • ►  februari (9)
    • ►  januari (1)
  • ►  2012 (31)
    • ►  december (2)
    • ►  oktober (4)
    • ►  september (14)
    • ►  mei (2)
    • ►  februari (8)
    • ►  januari (1)
  • ►  2011 (23)
    • ►  november (14)
    • ►  oktober (9)
  • ►  2010 (1)
    • ►  januari (1)
Thema Eenvoudig. Thema-afbeeldingen van sebastian-julian. Mogelijk gemaakt door Blogger.