Het geven van goede feedback, zowel door docenten als door leerlingen.
We verdelen feedback door docenten als door leerlingen in drie subcategorieën:
1. - Feedup (vooraf duidelijk wat je moet doen)
2. - Feedback (waar sta je nu)
3. - Feedforward (welke stappen moet je nog ondernemen om verder te komen)
| Feedup | Feedback | Feedforward |
| Is het de leerling duidelijk wat hij/zij moet doen? Waar werkt de leerling naartoe? | Waar is de leerling nu? | Welke stappen moet de leerling nog ondernemen om verder te komen? Hoe komt de leerling naar de gewenste situatie? |
Docent | Leerdoel en succescriteria duidelijk maken, delen en begrijpen. | Realiseren van effectieve discussies, taken en activiteiten voor leren.
| Feedback geven gericht op verder leren. |
Medeleerling | Activeren van leerlingen als belangrijkste informatiebronnen voor elkaar.
| ||
Leerling | Activeren van leerlingen door het stimuleren m.b.t. het eigen leren.
|
Geen opmerkingen:
Nieuwe opmerkingen zijn niet toegestaan.